עמוד ראשי » קנאבינואידים » ייבוא קנאביס – כל מה שצריך לדעת

ייבוא קנאביס – כל מה שצריך לדעת

השינוי התפיסתי של אנשים לגבי קנאביס נמצא בשיאו בשנים האחרונות, כאשר יש הבנה נרחבת כי מדובר בצמח שיכול לתרום רבות ולסייע להרבה מאוד אנשים שנמצאים בקשיים כאלו ואחרים. הנושא של ייבוא קנאביס הוא עדיין לא מוסדר בצורה מלאה בישראל, ולא כל אחד יכול לבצע את התהליך בצורה חלקה. למעשה, קבלת רישיון ייבוא קנאביס מגיע לאחר הגשת בקשת טופס נוהל 109 – בקשה לייבוא סם מסוכן, שמתאפשר רק אם הסם מגיע למטרת מחקר או שימוש רפואי. ייבוא קנאביס רפואי צריך להיות מוסדר היטב ברגולציה המקומית, במקביל להסדרה במדינה ממנה מייבאים את הסם.
ייבוא קנאביס מתחלק לכמה תתי נושאים, כולל ייבוא של זרעי קנאביס, תרביות ריבוי, ייחורים לא מושרשים ועוד. לקנאביס יש מגוון זנים וכמה סוגים של חומרים פעילים, אשר משפיעים בצורה שונה על אנשים, ולכן, ייבוא קנאביס הוא מורכב וגורם לכך שהשינויים ברגולציה ובתפיסה הרגולטורית הם דינמיים ומשתנים כל הזמן. כדי לבצע ייבוא קנאביס בצורה מוסדרת, יש להכיר את הרגולציה הייחודית של המדינה ממנה מייבאים את החומרים, למרות שישנה הסדרה בחוק הבינלאומי, עליו חתומות לא פחות מ-180 מדינות.

מקורות ייבוא קנאביס –

כזכור, היבוא החל במהלך שנת 2020 בעקבות מחסור של קנאביס בענף שהוביל לכך שמטופלים נותרו ללא אספקה.  המשלוחים מגיעים מכל קצוות תבל, אם כי יותר משליש מהכמות הגיעה מפורטוגל ומאורוגוואי. חלק מהזנים הפופולאריים יותר הגיעו מחברות קנדיות, כאשר גם אוגנדה וספרד הן שחקניות חזקות מאוד.
הבעיה הגדולה בנושא של ייבוא קנאביס מחו"ל הוא העניין שמלכתחילה ייבוא קנאביס הותר כפתרון זמני לבעיה רגעית אך כאשר בעיית המחסור בארץ נפתרה לא עצרו את היבוא ואף המשיכו להגדיל ולאשר את יבוא הקנאביס לארץ.
"הייבוא ארצה בפועל גורם להצפת השוק בסחורות, שחלקן ממקורות בלתי ידועים ותחת תנאי גידול לא ידועים, בוודאי לא כאלה העומדים ברפורמה המחמירה שחלה על המגדלים הישראלים כפי שנקבעה, בעיה נוספת היא הפגיעה בחקלאות המקומית שנמצאת בתחרות גדולה שנוצרה עם החברות המקומיות, שמתקשות לעמוד בקצב.
"לטענת המגדלים המקומיים כעת, במשך קרוב לשנה לא הפסיק מנהל היק"ר לנדשפט את היבוא ורק לאחר שהתברר שחלק מהסחורה שמגיעה ארצה אינה עומדת בתקני ייצור מינימליים הוחלט להקשיח את נהלי היבוא כפי שנחשף לראשונה במגזין קנאביס באוקטובר 2020. "
לכתבה המקורית >>

חזרה למעלה דילוג לתוכן