עמוד ראשי » קנאביס » זרעי קנאביס

סוגי זרעי קנאביס

הרפורמה החדשה בקנאביס הרפואי בישראל על כל פרטיה ובין היתר התקנים חדשים של משרד הבריאות שנתקנו ביחס לאיכות תנאי גידול הקנאביס. כדי לעשות זאת ולגדל קנאביס באיכות גבוהה העומדת בתו התקן זקוקים לזרעי קנאביס יחודיים. אך יש כל כך הרבה סוגי זרעי קנאביס – כיצד ניתן לדעת באיזה סוג לבחור? בעקבות ההכלאות הרבות של הצמחים יש סוגי זרעים מיוחדים ושונים, אבל בכל השפע הזה – צריך גם לעשות סדר.
במאמר זה נפרט לכם על מגוון רחב של סוגי זרעי קנאביס, על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, כיצד תוכלו לזהות אותם – ולהשתמש בהם כקנאביס רפואי על מנת לעזור לכם להתמודד עם הבעיות הרפואיות מהם אתם סובלים.

זרעים נקביים מול זרעי "חצי-חצי" – מה ההבדל?

כמו אצלנו, בני האדם, או במיני בעלי חיים נוספים – גם בצמח הקנאביס יש צמחים זכריים וצמחים נקביים, להם פעולות שונות וייעודים שונים בגידול הצמח הרפואי. בנוסף לכך, הצמח הנקבי הוא המבוקש יותר, מכיוון שהוא זה שיוצר לנו את פרחי הקנאביס.
זרעי הקנאביס הרגילים, אלו הנפוצים יותר, הם זרעים שמכילים כרומוזומים חצויים – חצי בנקבה וחצי בזכר. לכן, בזרעים אלו, חצי מהצמחים יצאו זכרים, שמאבקים את הצמח הנקבי ויוצרים לנו זרעים נוספים והמשכיות – אך לא פרחים. לכן, במידה ומשתמשים בזרעי "חצי חצי" רצוי לשתול מספר זרעים כדי להיות בטוחים שיש לכם מספר צמחים נקביים ומספר זכרים – אך קחו בחשבון שעדיף שהם לא יהיו אחד ליד השני, שאז הצמחים יתעסקו בהתרבות ולא ישאירו אנרגיה לגידול פרחים.
סוג נוסף שקיים בשוק הוא צמחים נקביים בלבד – זרעים אלו מתאימים למי שרוצה לגדל פרחים בלבד ולא מעוניין לקבל זרעים נוספים (שכן אין מי שיאבק את הצמח הנקבי), וגם להיות בטוח שהוא מגדל צמחים נקביים שיעניקו פרחים. הזרעים הנקביים הפכו ללהיט גדול בשנים האחרונות, בזכות תכונות אלו.

זרעים אוטומטיים (רודראליס)

אם אי פעם ניסיתם לגדל קנאביס, ודאי סיפרו לכם שאתם חייבים תנאים מיוחדים, הקמת חממה, מתן שעות רבות של אור שמש טבעי, השקיות מיוחדות, ועוד (במה שמכונה לעיתים "הידרופוניקה"). למזלנו, המחקר הרפואי והאגרונומי בקנאביס התפתח רבות, והתפתחו סוגי זרעי קנאביס חדשים ומיוחדים – שזקוקים לתנאים פחות נוקשים על מנת לגדול ולהפוך לצמחי קנאביס מניבי פרחים.
זרעים אלו יכולים לגדול גם ללא 12 שעות שמש ישירה, ויגדלו גם בבית וגם מחוצה לו. זהו למעשה זן חדש ומהונדס של קנאביס, הנוח יותר לשימוש גם בגידול ביתי פרטי. רוב זני הקנאביס האוטומטיים יהיו מוכנים לקצירה תוך 10 שבועות משתילת הצמח באדמה. לכן זרעים אלו מתאימים את עצמם לתנאים במקום וגדלים על אף תנאי גידול לא אידיאליים. מגדלים רבים ממליצים לגדל את זרעים אלו יחד עם זרעים נוספים.

זרעי אינדיקה

אחרי שצללנו לתחומי הגידול של הקנאביס הרפואי, עכשיו אנחנו מגיעים אל סוג הפרח שנקבל אחרי שהצמח שלנו יגיע לבגרות וניתן יהיה לקטוף ממנו פרחים. זרעי אינדיקה הם סוג זרע קנאביס שייתן לנו הן השפעה מרגיעה על הגוף, מה שיעזור לחולים בפוסט טראומה, אינסומניה ובבעיות פסיכולוגיות נוספות.
הוא עושה זאת באמצעות היותו מכיל ברובו את החומר הפעיל THC, שהוא קנאבינואיד בעל תרומה משמעותית ורבה גם למקרים של פרכוסים, בעיות עור ואף נתגלה במספר מחקרים רפואיים כי הוא משמיד תאים סרטניים ביעילות מרשימה.

זרעי סאטיבה

זרעי סאטיבה גם הם סוג זרע קנאביס – כזה המכיל ברובו את הקנאבינואיד CBD, שנותן לגוף הרגשה חזקה ועוצמתית ולא מעייפת כמו שלעיתים קורה בזרעי האינדיקה. בנוסף לכך, יש לו תכונות טובות רבות מבחינה רפואית – זהו חומר פעיל המועיל מאוד במקרי פרכוסים, פרקינסון, התכווצויות שרירים, ירידה בכאב, הפרעות שינה ועוד.

זרעים היברידיים

כדי לנצל את התכונות הטובות של שני הזנים, רוב המחקר הרפואי כיום מתבסס על הכלאות בין סאטיבה לאינדיקה. המטרה של הכלאת זנים אלו היא ליצור צמח קנאביס חזק, עמיד ואיכותי יותר, ובו במקביל למנוע את תופעות הלוואי שלעיתים יש בקנאביס עם אפשרות לוורסטיליות גדולה יותר בשימושי הצמח. על כן, רוב הזרעים שתמצאו בשוק הם זנים שמהווים הכלאה של אינדיקה וסאטיבה, על מנת ליצור צמח איכותי יותר.
כפי שראיתם, סוגי זרעי צמח הקנאביס הם רבים מאוד, ומשתנים לפי סוג ואופן הגידול, וכמובן לפי סוג התוצרת. זהו תחום מחקר מעניין שאנחנו ממליצים לכם להמשיך ולקרוא עליו!

חזרה למעלה דילוג לתוכן