עמוד ראשי » קנאביס רפואי » זני קנאביס רפואי – מחקר פורץ דרך של פרופסור דדי מאירי

איך תמצאו את זן הקנאביס שמתאים לכם? מחקר פורץ דרך של פרופסור דדי מאירי

מעבדת חקר הסרטן והקנאביס של פרופ' דדי מאירי כבר הפכו לשם דבר עולמי בתחום הקנאביס הרפואי – פרופ' מאירי הוא אחד האנשים היחידים בעולם שיודע לזהות זני קנאביס רפואי ואת שיעורם בצמח, ומחקריו על שימוש בקנאביס להשמדת תאים סרטניים הפכו לשיחת היום בעולם הרפואי. הצצה מיוחדת למפעל חייו של אחד הפרופסורים המובילים בעולם בתחום הקנאביס, שהופך את מדינת ישראל למעצמת קנאביס רפואי עולמית
חשבתם שעם מהפכת הקנאביס הרפואי בעולם, החוקרים יודעים כל מה שצריך לדעת על קנאביס? מסתבר שטעיתם. תחום חקר הקנאביס הרפואי והשימוש בקנאביס כתרופה נמצא עדיין בחיתוליו, בעוד שיש רק 4 תרופות מבוססות קנאביס של חברת GW האנגלית, וכמה מאות מחקרים קליניים שרצים בעולם העוסקים בקנאביס רפואי בלבד.
ואם זה נשמע לכם כמו דבר פעוט, אז תופתעו לשמוע שזה אחד הקשיים הגדולים במהפכת הקנאביס הרפואי שעוברת בשנים האחרונות בעולם. מסתבר שזני קנאביס שונים, ולעיתים אף שינוי זעיר קטן בהרכב הקנאביס יכולים לגרום לשמן או לפרח להגיב בצורה אחרת לחלוטין לגוף שלכם ועל השפעותיו על התסמין או המחלה ממנו אתם סובלים.
אולי תתעניין גם בזני הקנאביס הרפואי שלנו : 
זן קנאביס רפואי ©אלה >>
זן קנאביס רפואי ©מגידו>>
זן קנאביס רפואי ©יריחו >>
זן קנאביס רפואי ©גולן >>
פרופסור דדי מאירי מהטכניון הוא אחד החוקרים המובילים בעולם בתחום זה. במסגרת תפקידו הוא מנהל מעבדת מחקר לסרטן, וכאחת מהאופציות למחקר נתקל בקנאביס. "אני לא מעריץ גדול של קנאביס", אמר פרופ' מאירי בהרצאת "טד" בה דיבר בתל אביב, "אבל אי אפשר לקחת את הקנאביס מחולי הסרטן, מהילדים האוטיסטים ומהאנשים הרבים שהוא מקל עליהם את החיים".

מה הם זני הקנאביס והשפעותיהם הרפואיות?

אחד מה-"חורים השחורים" הגדולים כיום בעולם הקנאביס הרפואי הוא התאמת הזן הנכון לסוג התסמין או המחלה. "אשתו של חבר שלי נפגעה בתאונת דרכים ולאחר מכן סבלה מהתקפים", מספר מאירי, "ושימוש בשמן קנאביס מסוג מסוים הועיל לה מאוד. אחרי שהשמן נגמר לה, היא קיבלה שמן מסוג אחר וההתקפים חזרו לחלוטין. רק אחרי שנתיים של ניסיונות נמצא השמן שחזר לעזור לאישה, שנתיים של ניסיונות והתקפים בלתי נגמרים".
בשל כך פרופ' מאירי וצוותו במעבדה לחקר הסרטן בטכניון מנסים לנהל מאגר רישומי המתייחס לדיווחים של חולים – כל חולה מוסר את פרטיו ומצבו למעבדה, הקנאביס שהם צורכים עובר בחינה ורישום מדוקדקים הכולל את הכמויות של החומרים הפעילים הנמצאים בתרכובת, ולאחר השימוש הצרכנים ממלאים שאלון רפואי המודד את השפעת סוג הקנאביס הספציפי המדובר על התסמינים מהם הם סובלים.
שיטה זו היא למעשה שימוש בשיטת ה"ביג דאטה" בתחום הקנאביס – בשיטה זו משתמשות חברות הייטק רבות בעולם, ביניהם פייסבוק וגוגל, על מנת לאסוף עלינו מידע. בשיטה זו לא מתייחסים באופן פרטני לכל פרט, אלא מנסים לחפש חוקיות בין תגובותיהם של אנשים רבים ככל הניתן לאלמנט מסוים. כך ניתן למצוא חוקיות בהתנהגות בני אדם.
באמצעות ניהול רישום זה מקווה מאירי להאיר אור על תחום התאמת הקנאביס הרפואי – בקנאביס יש מאות קנבינואידים, אותם חומרים פעילים המקלים על תסמינים של מחלות רבות וחלקם נמצאו במחקר רפואי אף כמחסלים תאים סרטניים. עם זאת, המחקרים הראו כי כל סוג של קנאביס יודע להשפיע על תסמינים וסוגי סרטן מסוימים, ולכן התאמת הזן למטופל חשובה במיוחד.

מחקר הסרטן של פרופ' דדי מאירי – שהפך אותו לשם דבר בעולם

אחד מהמחקרים פורצי הדרך של פרופ' מאירי וצוותו במעבדה בטכניון הוא חקר הסרטן. מאירי עוסק רבות בחיפוש זני קנאביס הגורמים להשמדת תאים סרטניים – וכיום הוא כבר מצא הוכחות לכך שזני קנאביס ספציפיים יכולים לחסל תאים סרטניים בשני סוגי סרטן עיקריים – בסרטן המעי הגס ובסרטן הפרוסטטה.
מהי הגדרתו של מאירי ל"חיסול תאים סרטניים"? זן שבשימוש בו מושגת השמדה של לפחות 90% מהתאים הסרטניים תוך 24 שעות. זה נשמע כמעט כמו תרופת קסם בלתי אפשרית, אך מחקריו הקליניים של פרופ' מאירי מוכיחים בצורה חד משמעית את מה שרבים הבינו לפני כן – הקנאביס הוא תרופה פורצת דרך שיכולה להקל, לרפא ולהציל חיים של אנשים רבים הסובלים ממחלות קשות במיוחד וחשוכות מרפא עד כה.
למעבר להרצעה המרתקת של פרופסור דדי מאירי >>

לאן הקנאביס נעלם? 

אחת מהנקודות המצביעות אותם מנסה להבין פרופ' מאירי במחקרו, הוא ניסיון להבין לאן נעלם הקנאביס כתרופה רפואית. "הקנאביס הוא אחת התרופות העתיקות בעולם, בתרבויות קדומות הקנאביס שימש כתרופה לכל דבר, ועד אמצע המאה ה-20 יותר ממאה מחלות טופלו בארה"ב באמצעות קנאביס", מספר מאירי בהרצאתו.
עם זאת, דווקא ב-80 השנים האחרונות, בהם חלה התקדמות מטאורית בתחום המחקר המדעי, השימוש בקנאביס רפואי כתרופה נעצר כמעט לחלוטין. כיום אנחנו יכולים לשער כי אחד מהגורמים להיעלמותו של הקנאביס כתרופה הוא מהפכת התרופות שהתרחשה במהלך המאה ה-20, בו חברות התרופות גדלו וצמחו באופן מטאורי, כשהם מייצרים כדורים, סירופים וטבליות נגד מחלות רבות, ובעקבות רווחיהם הגדולים ביקשו להשתיק את הקנאביס כתרופה טבעית, על מנת שלא לפגוע ברווחיהן.
עבודתו של פרופ' מאירי ושל חוקרי קנאביס רפואי אחרים הופכים את חייהם של אנשים רבים לטובים יותר. באמצעות מיזם ה"ביג דאטה" של פרופ' מאירי אנשים רבים יותר מתאימים את סוג הקנאביס הרפואי בו הם משתמשים לצרכיהם ובכך מגדילים בצורה משמעותית את סיכוייו של הצמח להשפיע עליהם ולעזור להם במצב הבריאותי הקשה בו הם נמצאים.
זאת ועוד, בזכות הידע הרב של פרופ' מאירי הוא יודע לעזור לחולים שנתקעים ללא זני קנאביס נכונים, לעיתים בגלל גידולים לא מוצלחים של חברות הקנאביס ויודע למצוא להם עזרה באמצעות קשריו עם חברות קנאביס נוספות. פרופ' מאירי הוא אחד מחלוצי הקנאביס הרפואי ועזר לאלפי חולים עם גילויו, מחקריו ועבודתו השוטפת, ומחקריו מצוטטים ברחבי העולם על ידי רבים בקהילה הרפואית.

חזרה למעלה דילוג לתוכן