עמוד ראשי » קנאביס רפואי » רישיון לקנאביס רפואי

רישיון לקנאביס רפואי

במרוצת השנים ובעקבות מחקרים רבים ועדויות המתפרסמים באופן תדיר אודות סגולותיו של צמח הקנאביס לטיפול וריפוי במגוון רחב של מחלות, עולם הרפואה מרחיב את הכרתו לצמח הקנאביס כתרופה לכל דבר. הצמח יעיל בטיפול וריפוי עבור מטופלים רבים החווים כאבים, בחילות, הקאות, הוא מגביר תיאבון ומטפל בהתקפי אפילפסיה, יודע להרוס  תאים סרטניים ורבות עוד סגולותיו. במאמר זה נסקור עבורכם את הדרכים להוצאת רישיון לקנאביס רפואי.

איך מוציאים רישיון לקנאביס רפואי?

תהליך הוצאת הרישיון לקנאביס יכול לקחת בין יום אחד למספר שבועות ולעיתים אף מספר חודשים. התהליך משתנה בעקבות הפרמטרים השונים המגיעים עם כל מטופל ויכול להתעכב עקב חוסר במסמכים. בעבור אנשים רבים התהליך נחשב לארוך ומייאש.
ניתן לבצע את תהליך קבלת הרישיון בשני אופנים. הראשון על ידי ביקור במרפאת חוץ והנפקת הרישיון בעת הביקור. השני, הגשת בקשה ממוחשבת ליק"ר באמצעות רופא מומחה.
אם ברצונכם להנפיק באופן מידי רישיון לשימוש בקנאביס, תוכלו לבקר באחת ממרפאות החוץ המכילה רופאים שעברו הסמכה על ידי יק"ר ומסוגלים להנפיק רישיון לקנאביס רפואי. אם בפגישתכם עם הרופא הוא יראה כי עליכם לקבל טיפול תרופתי באמצעות קנאביס, הרופא ינפיק לכם רישיון בעת הביקור. לאחר הביקור תוכלו ללכת לאחד מבתי המרקחת המורשים המופיעים ברשימה המפורסמת על ידי היחידה לקנאביס רפואי, ולרכוש קנאביס רפואי. הרופאים מאושרים להנפיק רישיונות קנאביס רפואי אך ורק במסגרת טיפול ברפואה הציבורית ולא ברפואה הפרטית.
הדרך השנייה בה תוכלו להנפיק רישיון לקנאביס רפואי, היא באמצעות הגשת בקשה ממוחשבת. לצורך הגשת הבקשה עליכם לגשת אל רופא מומחה בתחום בו קיימת הבעיה. לדוגמה, אם אתם חולים בפרקינסון עליכם ללכת לנוירולוג לצורך הגשת הבקשה. אם הרופא המומחה ממליץ על טיפול הכולל שימוש בקנאביס רפואי, הרופא ימלא בקשה באמצעות טופס מקוון אל יק"ר, אשר יבחנו את הבקשה. בעת הבקשה הרופא יצרף את כל המסמכים הנדרשים והמפורטים לו בדף הבקשה. לאחר הגשת הבקשה באמצעות הרופא, יוכלו הרופא והמטופל להוסיף מסמכים נוספים רלוונטיים במידה ונדרש. המטופל זכאי להוסיף מסמכים באמצעות טלפונו הנייד או המחשב, על ידי קוד אותו יקבל לטלפון האישי לאחר הגשת בקשת הרופא. לאחר שכל המסמכים הרלוונטיים יצורפו, הבקשה תעבור לרופא מטעם יק"ר אשר יבחן אותה ויחליט האם המטופל זכאי לרישיון.

אז מי זכאי לקבל רישיון לקנאביס?

כיום, משרד הבריאות מכיר ביכולות הרפואיות של צמח הקנאביס יותר מבעבר.  ולכן, עם עליית המחקרים והגילויים אודות יכולתיו של הצמח לריפוי וטיפול, גדלה רשימת ההתוויות הרפואיות המוכרות על ידי משרד הבריאות. 
הרישיון לקנאביס רפואי ניתן על ידי יק"ר, היחידה לקנאביס רפואי. ברשימת המחלות המוכרות וניתנות לטיפול באמצעות קנאביס נמצאים מטופלים הסובלים מסרטן, קרוהן, טרשת נפוצה, קוליטיס, פרקינסון, תסמונת טורט, איידס, כאבים נטורופטיים וכאבים כרוניים ממושכים.
מי שאינו נמצא סובל מאחד מהתסמינים המוכרים על ידי יק"ר לטיפול בקנאביס, אך סובל מתסמינים אחרים שיכולים לקבל הקלה משמעותית על ידי השימוש בקנאביס הרפואי, יכול לפנות לרופא המטפל בבקשה לטיפול בקנאביס רפואי עבור המחלה שממנו סובל. הבקשות יועברו ליק"ר ויבחנו על ידי היחידה . יושב הראש של הוועדה הרפואית במשרד הבריאות, הוא הסמכות היחידה והבלעדית המספקת ומאשרת רישיונות לצריכת קנאביס רפואי.
למפרט המלא של ההתוויות הרפואיות המוכרות היום על ידי משרד הבריאות>>
בשנים האחרונות, מטופלים רבים בוחרים להתחיל בתהליך הוצאת רישיון עבור קנאביס רפואי. אנשים אלו, אשר נאלצים להתמודד עם אתגרים מרובים הכרוכים בסימפטומים שונים של כאב ובעיות שונות, מעידים לא פעם כי אחד הצעדים המשמעותיים שביצעו לצורך חזרה לאורך חיים בריא, הוא הוצאת רישיון קנאביס.
אנו ממליצים לפנות לגורמים מוסמכים בתחום הרפואי ולהתייעץ באשר לקבלת רישיון לקנאביס רפואי. הקנאביס הרפואי יכול להביא עימו השפעה משמעותית על סבלכם.
אולי תתעניין גם ב:
סיפורי מטופלים
מידע רפואי

חזרה למעלה דילוג לתוכן