עמוד ראשי » קנאביס רפואי » גידול קנאביס רפואי: מהו תקן GAP?

גידול קנאביס רפואי:
מהו התקן שיבטיח את איכות הקנאביס שאתם רוכשים?

עם פריחת שוק הקנאביס בישראל והסדרת הייצוא לקנאביס רפואי במדינה, הדרישה לקנאביס רפואי איכותי, מפוקח ונקי עולה. משרד הבריאות החל ליישם את תקן IMC-G.A.P, שנועד להבטיח גידול קנאביס רפואי איכותי | כיצד תדעו אם קניתם קנאביס רפואי ברמה גבוהה?
מדינת ישראל עושה צעדים משמעותיים לעבר הסדרת שוק גידול, צריכה ומכירת קנאביס רפואי. לאחרונה המדינה אישרה לחקלאים הישראלים שמגדלים קנאביס לייצא את מרכולתם למדינות העולם. זוהי בשורה מצוינת לשוק הישראלי משום שהקנאביס שמגדלים כאן נחשב לאחד מהטובים ומהאיכותיים בעולם.
בנוסף לכך, המדינה אימצה תקני גידול קנאביס רפואי מחמירים במיוחד, המבטיחים שהקנאביס הרפואי העומד בתקן הזה הוא נקי, איכותי ואכן יעזור לחולים המתמודדים עם כאבים ותופעות רפואיות קשות נוספות במחלתם ובכאבם.
התקן המרכזי שעוסק בכך הוא תקן ה-IMC-G.A.P, שרק מספר מצומצם של מגדלי קנאביס רפואי זכו באישור ממנו. משרד הבריאות אוכף באמצעותו את רמת הקנאביס הרפואי, ומגדל קנאביס בעל אישור בתקן זה עומד תחת סטנדרטי גידול מחמירים במיוחד.
אז מהו תקן ה-IMC-G.A.P, ולמה הוא חשוב? מהם הסטנדרטים לגידול נאות על פי התקן? ואיך זה קשור להיתר לייצוא קנאביס מישראל, ואפילו לבורסה? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה

מדוע תקן IMC-G.A.P חשוב?

מדינת ישראל ומשרד הבריאות החליטו על יישום תקן ה- IMC-G.A.P בישראל, כחלק מרפורמה שנועדה להסדיר ולפקח על שוק הקנאביס הרפואי. במסגרת רפורמה זו, כל רישיונות הגידול שחולקו עד כה למגדלים ברחבי הארץ יבוטלו ב-1.4.2019, ובמקומם יונפקו רישיונות גידול אך ורק למגדלים העומדים בתקן ה- IMC-G.A.P.
אולי תתעניין גם ב: 
התמודדות עם טראומה>>
טיפול בדלקת פרקים>>
טיפול בטרשת נפוצה>>
התמודדות וטיפול עם פרקינסון>>
צעד זה נועד כדי להבטיח קנאביס רפואי איכותי לצרכנים הישראלים, ותקן זה אף פתח דלת לייצוא הקנאביס הרפואי לחו"ל. כאמור, מגדל שלא יקבל את תו התקן IMC-G.A.P עד תחילת חודש אפריל 2019 לא יוכל לגדל ולשווק קנאביס רפואי בישראל ולא יוכל לייצא את תוצרתו לעולם. אז חפשו את תו התקן הזה אצל המגדל שלכם, ו-ודאו שאתם משתמשים בקנאביס רפואי שיוצר תחת פיקוח תו התקן המחמיר הזה.

איכות הגידול ללא פשרות: סטנדרטי הגידול של ה- IMC-G.A.P

אחד הגורמים שמשרד הבריאות לוקח ברצינות יתרה הוא סוגיית איכות הגידול של הקנאביס הרפואי. כדי להוציא רישיון לקנאביס רפואי יש צורך בבעלות או בשותפות על חלקת קרקע פרטית שתיועד אך ורק לגידולי הקנאביס, בחממות או במבני גידול – אסור לגדל קנאביס בשטח פתוח, לדוגמה.
הדרישה של משרד הבריאות ממשיכה לאספקטים נוספים של גידול הקנאביס הרפואי: לגידולי הקנאביס תהיה מערכת השקיה נפרדת; שהגידולים יושקו רק במי שתייה ולא במי קולחין, זאת בניגוד לגידולים אחרים; והחוק אף מבקש להקפיד באופן מיוחד על הפרדה בין סוגי קנאביס שונים שנשתלו בזמנים שונים, כדי שכל שתיל ושתיל יקבל את הטיפול הראוי לו לגידול קנאביס רפואי איכותי.
החוק אף מקפיד על הימצאות חומרי הדברה – באדמת גידול הקנאביס אסורות להימצא שאריות חומרי הדברה, ובגידולים מותר להשתמש בחומרי הדברה עדינים יחסית, כאלו שמשתמשים בהם לרוב לתבלינים או לחקלאות אורגנית.
בנוסף, מגדלי הקנאביס תחת התקן IMC-G.A.P מחויבים לבצע בדיקות מעבדה מחמירות לכל סוגי הקנאביס הרפואי שהם מגדלים, על מנת לוודא כי הקנאביס הרפואי עומד בסטנדרטים המחמירים שהציב משרד הבריאות. הבדיקות מתבצעות במעבדות מורשות על ידי משרד הבריאות, והן בודקות את הימצאות חומרי ההדברה, הרעלנים, כמות החומר הפעיל בצמח, ומאפיינים רבים נוספים. הבדיקות מתבצעות בתדירות גבוהה מאוד על מנת להבטיח את איכות הקנאביס הרפואי.

איך אדע שלקנאביס הרפואי שלי יש אישור IMC-G.A.P?

מספר החברות המצומצם בשוק הישראלי שקיבל את תקן ה- IMC-G.A.P הביא לכך שהתקן הפך לתקן אקסקלוסיבי מאוד המכיל בתוכו את מגדלי הקנאביס הטובים והאיכותיים בישראל. הקנאביס שמיוצר תחת התקן מבטיח קנאביס איכותי, נקי ותואם למצוין באריזה.
כדי לדעת האם חברת הקנאביס הרפואי שדרכה אתם צורכים קנאביס רפואי אכן מחזיקה בתקן ה- IMC-G.A.P, יש לשאול את מוקד שירות הלקוחות של החברה. דרך נוספת באמצעותה ניתן לדעת על קיומו של התקן בקנאביס הרפואי שאתם צורכים היא לחפש את סמליל התקן שאמור להופיע על גבי אריזת הקנאביס – והוא מצוין שגידול זה בוצע על פי תו התקן המחמיר של ה-IMC-G.A.P, המבטיח קנאביס רפואי איכותי.
חברת פארמוקן קיבלה לאחרונה את תו התקן המחמיר IMC-G.A.P, ובכך היא מבטיחה את איכות הגידול הטובה ביותר עבור אלפי לקוחותיה. החברה מייצרת 10 זני קנאביס הגדלים בחממות מיוחדות השוכנות בצפון הארץ, ועם קבלת התקן המחמיר היא מבטיחה שהזנים המיוצרים בחברה גדלים בשיטות המחמירות והטובות בישראל, שמבטיחות קנאביס איכותי.

איך תקן IMC-G.A.P קשור לאישור הייצוא לקנאביס רפואי?

כפי שסיפרנו קודם, תו התקן של משרד הבריאות הפך לסטנדרט בכל מה שקשור לגידול, שיווק והפצה של קנאביס רפואי. הרפורמה של משרד הבריאות קבעה כי מגדל שלא יחזיק בתו התקן IMC-G.A.P לא יוכל לייצא את גידוליו לחו"ל, ואף לא יוכל לייצר ולשווק את גידוליו כאן בארץ. אז ללא תו התקן IMC-G.A.P- לא ניתן לפעול בתחום הקנאביס הרפואי בישראל.

האם זה הזמן להשקיע בחברות קנאביס רפואי בבורסה?

עם פתיחת שוק הקנאביס הישראלי לייצוא, חל עניין הולך וגובר בהשקעה בחברות קנאביס רפואי בבורסה – אנליסטים מבתי השקעות רבים ממליצים ללקוחותיהם לרכוש מניות של חברות הקנאביס הרפואי, משום שהם הולכות לזנק בשנים הקרובות בזכות אישור הייצוא לקנאביס רפואי.
משום כך השקעה בחברות קנאביס רפואי, כמו פארמוקן, הופכת להמלצה חמה יותר ויותר בקרב משקיעי הבורסה – חברות אלו, שעד היום עסקו בשוק מצומצם וקטן כמו ישראל, פותחות את דלתן לעולם הרחב ולמדינות רבות המתירות לאזרחיהן להשתמש בקנאביס למטרות רפואיות. הקנאביס הרפואי נחשב בעולם לאחד מהטובים ומהאיכותיים ביותר, ועל כן זו יכולה להיות קריאת השכמה למשקיעים.
להורדת תקן GAP של משרד הבריאות לחצו כאן >>

חזרה למעלה דילוג לתוכן