עמוד ראשי » קנאבינואידים » פטריות הזיה פסילוסיבין – יעילות רפואית

פטריות הזיה פסילוסיבין- יעילות רפואית

הסגולות הרפואיות שמביא איתו צמח הקנאביס הן אינן ניתנות לוויכוח. בקנאביס ישנם חומרים פעילים, כמו THC, שמביאים להקלה משמעותית בסוגים שונים של כאב. קנאביס מסייע בהקלה על כאבים נוירופטיים וכרוניים, הוא עוזר לטפל בדיכאון וחרדה, הוא מונע וממזער דלקות, ואף עוזר לווסת את לחץ הדם ולזרז חילוף חומרים של תאי שומן בגוף. בנוסף, קנאביס משפר את התיאבון ועוזר במניעת בחילות והקאות וכמובן, עוזר בהפחתה משמעותית של התקפים אפילפלטיים. עם זאת, לאנשים יש תפיסה שגויה ומיושנת לגבי קנאביס, דבר שנכון מאוד גם לגבי פטריות הזיה. כאשר בוחנים את הנושא – יעילות רפואית היא כמובן בראש סדר העדיפויות.

ההבדל בין פטריות הזיה לקנאביס

רבים לא יודעים זאת, אבל גם לפטריות הזיה יש סגולות רפואיות מעניינות מאוד, שמסייעות להרבה מאוד אנשים. פטריות הפסיבלובה מסייעות לטיפול במחלות כמו אלצהיימר, דמנציה, דיכאון ואפילו משפיעות על חיידקים אנטיבקטריאליים. בחינת יעילות רפואית היא פקטור משמעותי, וניתן לראות שפטריות ממשפחת הפסיבלובה, או בשמן המוכר יותר – פטריות הזיה, הן קבוצת פטריות המכילות מרכיבים פסיכואקטביים. השימוש בחומר הפסיכואקטיבי פסילוסיבין מסייע להרבה אנשים בהתמודדות עם דיכאון, פוסט טראומה, חרדה וכן OCD.
כאשר עושים השווה בין הפטריות לבין הקנאביס- נמצא כי היעילות הרפואית היא די שונה. בפטריות הזיה יש דומיננטיות של פקטורים פסיכולוגיים, הנובעים ממרכיבים פסיכואקטיביים, בקנאביס ישנו חומר פעיל אשר משפיע על תהליכים פיזיים בגוף, כמו כאבי שרירים, ויסות לחץ הדם וכמובן, המאפיין הפיזי הבולט ביותר – הפחתה משמעותית של התקפים אפילפטיים. קיימים קווי דמיון בין השניים, כמו סיוע בנושא של דיכאון וחרדה ומזעור דלקות, אך ההבדלים הם בעיקר באופי הסיוע, כאשר הקנאביס  מסייע יותק לגוף ואילו הפטריות מסייעת יותר לנפש.
למידע רפואי נוסף>>

ומה ההשפעה על הגיל השלישי ?

בעקבות ההשפעה של פטריות הזיה על אלמנטים במוח, חוקרים רבים מנסים לראות כיצד אפשר לסייע לאנשים בגיל השלישי, עם מחלות המגיעות עם הגיל. מחקרים לאחרונה מוכיחים יעילות במלחמה נגד מחלות כמו דמנציה, אלצהיימר וגם בנושא דיכאון, כולן שייכות ורלוונטיות מאוד לאנשים בגיל השלישי. הפטריה מצליחה, באמצעות אותו פסילוסיבין, לייצר הקלה משמעותית בתופעות הלוואי של מחלה כמו אלצהיימר, וכן לשפר את הזיכרון, במה שעוזר מאוד למקרים דמנטיים קשים.
חשוב לזכור כי אנשים מבוגרים רבים סובלים רבות ממחלות עצביות המשפיעות על הגוף, וזה נושא למחקר בו פטריות הזיה מתמקדות בדיוק. כמו לקנאביס גם לפטריות ההזיה מוניטין רע מאוד, וסביר מאוד להניח שלא נראה חקיקה שמקדמת את הנושא בקרוב, אך בפועל, אלו פטריות שיכולות לסייע הרבה יותר מהתרופות הקיימות, שמשמשות למעשה כמו סוג של פלצבו. הנושא של פטריות הזיה וקנאביס- יעילות רפואית אכן נמצא על סדר היום הציבורי, ועם קצת יותר מודעות, הרבה מאוד אנשים יכולים לקבל הקלה רפואית משמעותית הן לגוף והן לנפש.
הרצאת TED על מחקר פטריות פסילוסיבין במטופלי פוסט טראומה ודיכאון

חזרה למעלה דילוג לתוכן