עמוד ראשי » קנאביס רפואי » מהו ההבדל בין הקנאביס "הרגיל" לבין הקנאביס הרפואי?

מהו ההבדל בין הקנאביס "הרגיל" לבין הקנאביס הרפואי?

הידעתם שקנאביס רפואי יכול להועיל, לעזור ואף לפתור מגוון רחב של בעיות רפואיות – החל מתופעות פרכוסים, דרך בעיות אכילה, אינסומניה ואפילו נגד סרטן? במאמר זה נסקור את כל הבעיות הרפואיות והתסמינים שהקנאביס הרפואי יכול לעזור לכם איתם, עם מידע שאתם חייבים לדעת כדי לטפל בעצמכם טוב יותר
קנאביס רפואי הופך בתהליך הדרגתי בשנים האחרונות לאופן טיפול נפוץ יותר ויותר במחלות רבות מהם אנשים סובלים. הקנאביס הרפואי מחליף את הכדורים והתרופות הישנות בתרופה טבעית ואורגנית בעלת השפעות מדהימות במגוון רחב של תסמינים ובעיות – החל מפרכוסים, בחילות ואינסומניה ועד למניעת והריגת תאים סרטניים.
עם זאת, לא רבים מכירים את סגולותיו ותכונותיו המיוחדות של טיפול באמצעות קנאביס רפואי ואת האופציה לטפל במגוון רחב של בעיות בריאותיות באמצעות הקנאביס הרפואי. במאמר זה ננסה להאיר את הטיפול בבעיות רפואיות במגוון רחב של תחומים באמצעות הקנאביס הרפואי, וננסה להבין יחד האם לבעיה הרפואית שלכם יש מענה באמצעות קנאביס רפואי.
חשוב לציין כי המידע שיינתן במאמר זה אינו מידע רפואי, וכי מומלץ להתייעץ עם רופאיכם לפני תחילת טיפול בקנאביס רפואי או בכל תרופה אחרת. יותר ויותר רופאים היום מכניסים את הקנאביס הרפואי כחלק מארסנל הפתרונות והתרופות שלהם למגוון רחב של בעיות רפואיות.

מהו קנאביס רפואי?

אך לפני הכל, כדאי שנפרט מהו בדיוק קנאביס רפואי – הקנאביס הרפואי הוא גידול של קנאביס (הקרוי גם מריחואנה או וויד), בגידול נפרד ואיכותי במיוחד, לצרכים רפואיים בלבד. נכון שבקרב אוכלוסיות מסוימות הקנאביס נראה כסם וכחומר ממסטל, אך הקנאביס שנמכר ב"שוק הפרוץ" בישראל או בטלגראס שונה בתכלית מהקנאביס הרפואי – זהו קנאביס ברמה גבוהה מאוד, הנבדק במעבדות מיוחדות ותחת אישור ופיקוח מתמיד של משרד הבריאות, ומיועד לדבר אחד בתכלית – לתת לאלו הצריכים אותו באמת מזור לכאבים ולתסמונות מהם חולים רבים מאוד סובלים בישראל, ולאפשר אופציה רפואית נוספת לחולים.
אחת הדרכים בהן המדינה מוודאת שהקנאביס הרפואי המסופק לחולים עומד בדרישות הגבוהות ביותר הוא תקן ה-IMC-GAP – תו תקן מיוחד לקנאביס רפואי אותו משרד הבריאות אוכף באופן מחמיר מול החברות המאושרות לגידול קנאביס רפואי בישראל. תו התקן הזה מבטיח את תנאי הגידול, הזנים, וכל אלמנט נוסף הקשור בגידול, אחסנת ואספקת הקנאביס הרפואי בתנאים אופטימליים לחולים שצריכים אותו יותר מכל.
אולי תתעניין גם בשמן קנאביס רפואי >>

קנאביס רפואי VS קנאביס

אחד מההבדלים המשמעותיים בין הקנאביס הרפואי לקנאביס "רגיל" הנמכר כסמים קלים הוא איכותו, כפי שציינו כאן למעלה. אך הבדל משמעותי נוסף בין הקנאביס הרפואי לקנאביס מסוגים אחרים הוא אופן האספקה.
בעוד שקנאביס המשמש כסם אינו חוקי בישראל, ועל כן ניתן להשיגו בדרכים לא חוקיות ולעיתים מפוקפקות, את הקנאביס הרפואי ניתן לקבל כיום כתרופה חוקית באמצעות פנייה לרופאים במרפאות כאב או בעלי אישור למתן רישיון לקנאביס, וקבלת אישור שכזה מהם. באישור הרפואי מצוינת כמות הקנאביס המותרת לחולה בחודש, ואת תוקף הרישיון – שכן לרוב אישורים לקבלת קנאביס מוגבלים בזמן.
הבדל נוסף הוא במחירים – בעוד שמחירו של גרם קנאביס ב"שוק השחור" מגיע לכ-80-90 שקלים ואף יותר מכך, בעלי הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי מקבלים את הקנאביס במחיר אחיד, ללא קשר לכמות הקנאביס בשימוש.

סוגי המחלות בהם הקנאביס הרפואי יכול לטפל

השפעותיו של הקנאביס הרפואי ממשיכות להיחקר כל העת על ידי חוקרים רפואיים רבים ברחבי העולם, כשאחד מהמרכזים הגדולים ביותר לחקר הקנאביס הרפואי הוא כאן בישראל. עם זאת, הקנאביס הרפואי כבר הוכח כתורם לאורח חיים תקין בשורה ארוכה של מחלות ותסמינים, ואף הוכח כמרפא בשורה נוספת של מחלות, חלקן קשות וכאלה שלא נמצא להם מרפא עד היום.
התסמינים בהם הוכח כי לקנאביס הרפואי יש השפעה משמעותית ואף מקלים עד לחזרה לאורח חיים תקין הם: פרכוסים (גם ובעיקר בתינוקות הסובלים מכך בשל מחלות שונות), חוסר תיאבון, התקפים מסוגים שונים, אינסומניה, חרדה, ובעיות רבות ונוספות.
אחת מהמחלות הגדולות בה החקר הרפואי מתחיל לגלות את השפעותיה ועזרתה היא הסרטן. המחקרים האחרונים בעולם הרפואה הוכיחו כי הקנאביס הרפואי יכול להרוג תאים סרטניים במספר סוגי סרטן, ביניהם סרטן המעי הגס וסוגי סרטן נוספים.
ההשפעה של הקנאביס הרפואי על תאים סרטניים היא כמעט מאגית – החומרים הפעילים בקנאביס יודעים להבחין בין תאים סרטניים לתאים בריאים, ובעוד שההשפעה שלהם על תאים בריאים כמעט לא קיימת – את התאים הסרטניים הקנאבינואידים, המרכיבים הפעילים בצמח הקנאביס, הורג כמעט מיידית.
חשוב לציין שלא כל סוג קנאביס יודע לפתור כל מחלה – יש אלפי זני קנאביס רפואי שונים, חלקם גם פותחו על ידי ישראלים, וההבדלים ביניהם מתבטאים בעיקר בסוג החומרים הפעילים ומינונם בתוך הצמח. כל סוג ומינון של חומר פעיל יודע להשפיע על סוגי תסמינים ומחלות אחרים – לכן על מנת להימנע ממפח נפש, יש להתייעץ ולבחון באופן מקיף את סוג הקנאביס הרפואי ולהתאימו לבעיה הדורשת טיפול.
לעוד מידע על סרטן וקנאביס רפואי >>

קנאביס רפואי כתרופת מדף בבתי המרקחת

כיום הקנאביס הרפואי לא נמכר כתרופה בבתי המרקחת כלל, ואופן ההפצה של הקנאביס הרפואי מתבצע כשירות ישיר בין חברת הקנאביס הרפואי, שגם מייצרת ומגדלת את הקנאביס, לבין החולה. עם זאת, במדינות רבות קנאביס רפואי ניתן כתרופה בבית המרקחת, ממש כמו כדורים או תרופות אחרות, בין אם במרשם רופא או ללא מרשם רופא.
למרות שכיום לא ניתן לקנות קנאביס רפואי בבית המרקחת, ייתכן והיום בו נוכל להיכנס לבית המרקחת שלנו עם מרשם רופא, או בלעדיו, ולקנות קנאביס רפואי קרוב. מפלגות רבות שנבחרו לכנסת הנוכחית חרטו על דגלם או התייחסו באופן מפורש ובולט ללגליזציה של קנאביס, וחלקן אף התייחסו לאופן הצריכה של הקנאביס בבתי המרקחת. מתי יגיע היום הזה? רק למחוקקים שיושבים בכנסת שבירושלים פתרונים.

סוגי הצריכה השונים ויתרונותיהם

גם לאופן צריכת הקנאביס יש השפעה משמעותית על התרומה של הקנאביס הרפואי לתסמינים ולמחלות מהם אתם סובלים. ניתן לצרוך קנאביס רפואי כתפרחת (כלומר – בעישון סיגריה מגולגלת או "ג'וינט", באמצעות כדורים, נרות, שמן, מאכלים המכילים אחוז מסוים של קנאביס רפואי ועוד.
כל סוג צריכה שכזה יכול לשנות את אופן הפעולה של החומרים הפעילים על הגוף שלכם – בעוד שג'וינט יכול לתת השפעה מהירה, עמוקה וקצרת טווח, שמן יכול לתת השפעה לטווח ארוך יותר ואף להיות נוח לשימוש בקרב ילדים.
באשר לאופן השימוש המומלץ לבעיה או לתסמין ממנו אתם או החולה לו אתם דואגים סובל, אנו ממליצים לפנות לגורמים מוסמכים בתחום הקנאביס הרפואי, או לרופא המטפל בכם, שרשם לכם את המרשם לקנאביס רפואי, ולהתייעץ עמו באשר לאופן הצריכה המומלץ. לאופן הצריכה יש השפעה משמעותית על השפעת הקנאביס הרפואי על סבלכם, ועל כן כדאי מאוד להתחשב גם בנושא זה.
במאמר זה ניסינו לסכם עבורכם את יתרונות הטיפול באמצעות קנאביס רפואי על מגוון רחב של תסמינים ומחלות, מהם ייתכן ויקירכם סובלים. מהו ההבדל בין הקנאביס "הרגיל" לבין הקנאביס הרפואי, באילו תסמינים הקנאביס הרפואי יכול לטפל וכיצד ניתן להשיגו.

חזרה למעלה דילוג לתוכן